Dentální hygiena

Pokud Vás trápí krvácení z dásní, neustálá tvorba zubního kamene či zápach z úst, pomůže Vám návštěva dentální hygienistky.

Zánětem dásní, tedy krvácením, trpí přes 80 % populace včetně dětí. Jestliže zánět není vhodně léčen, muže přecházet v obávanou parodontózu. Prvním krokem léčby je profesionální čistění zubů v ordinaci dentální hygienistky. Ještě více důležitá je však Vaše vlastní péče o chrup a dásně. Na návštěvách u dentální hygienistky se dozvíte a naučíte, jak pravidelně a účelně odstraňovat povlak s bakteriemi, které jsou příčinou většiny nemocí v dutině ústní (zánětu dásní, parodontózy i zubního kazu).

Co můžete v ordinaci dentální hygienistky očekávat?

• informace o příčinách a vzniku onemocnění
  • vyšetření, která slouží k diagnostice onemocnění
  • individuální výběr pomůcek pro provádění ústní hygieny a doporučení vhodné techniky čistění zubů
  • zhotovení indexu hygieny, který slouží především k motivaci pacienta
  • odstranění povlaku, zubního kamene a pigmentací ze zubů
  • fluoridace zubů
  • bělení zubů

Frekvence návštěv je značně individuální, závislá na stavu chrupu pacienta.

Before After

Air flow - pískování zubů

Pokud se na zubech usazují pigmenty z cigaret, pití kávy, červeného vína nebo čajů, můžeme je jednoduše odstranit pomocí mikročástic jedlé sody, proudu vzduchu a vody. Tato metoda dokonale vyleští zuby. Jsou pak nejen bez nežádoucího zabarvení, ale i příjemně hladké.

Před samotným pískováním zubů je nejdříve nutné odstranit zubní kámen! To vše provede dentální hygienistka.

Pískování barvu zubu nezmění, jedná se pouze o odstranění pigmentů.